تفاوت پارچه پرچم در چیست؟

برای تولید پرچم از مدل ها و نمونه های مختلفی از پارچه ها استفاده می شود. تفاوت هر پارچه سبب می شود تا محصول تولید شده دارای معیار ها و مزیت های متفاوتی نیز باشد . با توجه به این که این پارچه دارای کیفیت های متفاوتی می باشند قیمت پرچم تولید شده نیز متغییر خواهد بود . این تفاوت کیفیت به دلیل بودجه مشتریان برای خرید پرچم می باشد. پارچه های مورد استفاده در تولید پرچم همگی ساتن می باشند. ساتن ها دارای بافت های متفاوتی با تار و پودی مشخص می باشد. مواد استفاده شده در پارچه ساتن به نوعی است که رنگ و طرح بر روی این پارچه بهتر چاپ می شود. از دیگر علل انتخاب این پارچه مقاوت آن در برابر شرایط محیطی و طول عمر بالای آن می باشد. پارچه ها از نوع ساتن دارای نمونه های مختلف و متفاوتی می باشد که در این مقاله به تفاوت پارچه پرچم در چیست می پردازیم.

تنوع در پارچه پرچم در چیست؟

پارچه ساتن مورد استفاده در تولید پرچم در دو نوع پر کاربرد می باشد. پارچه ساتن مات و پارچه ساتن براق که اولی به نام ساتن آمریکایی و دیگری به نام ساتن ژاپنی شناخته می شوند.پارچه ساتن مات همانطور که از نامش مشخص است از مواد اولیه با پلاستیک کمتری استفاده شده است. این پارچه از نظر دید دارای رنگ زمینه ای خنثی که سبب می شود تا پرچم دارای وزن خاصی باشد. این پارچه مورد استفاده در دیدارهای رسمی  که دارای تشریفات خاصی می باشد است. پارچه پرچم ساتن براق دارای ظاهری براق تر می باشد که سبب می شود پرچم تولید شده بر این پارچه براق و جلوه ای متفاوت داشته باشد. این محصول در مکان هایی مدرن و غیر رسمی خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد.این دو نوع پارچه بیشتر در تولید پرچم تشریفات و پرچم رومیزی استفاده می شود.

تنوع در چاپ پرچم

یکی از عوامل مهم دیگر در انتخاب پارچه ها نوع چاپ پرچم می باشد.به عنوان مثال در زمان تولید پرچم با چاپ دیجیتال فقط می توان از پارچه های ساتن استفاده کرد. پارچه های دیگر به دلیل عبور از کوره با حرارت بالا دارای مقاومت نبوده و از بین می رود. به همین ترتیب نیز به دلیل تنوع در روند چاپ پرچم پارچه مورد استفاده متفاوت خواهد بود.در چاپ سیلک نیز از پارچه های متفاوت تری استفاده می شود. به دلیل رنگ چاپ سیلک از پایه روغن بوده باید از پارچه های سبک استفاده شود تا زودتر خشک شوند. در چاپ سیلک نیز از ساتن معمولی سبک استفاده می شود. در چاپ گلدوزی نیز از پارچه جیر استفاده شده به دلیل اینکه در برابر گلدوزی و حجم کار بر روی آن دارای مقامت بالاتری می باشد.

قابلیت شستشو پارچه

برخی از پارچه ها قابل شستشو نمی باشد و نباید با آب و مواد شوینده تماس داشته باشند.مثلاً پارچه های ساتن قابل شستشو می باشد و اگر پارچه جیر شسته شود تمامی رنگ خود را ازدست می دهد. هر پارچه ای با توجه به نوع رنگرزی و نوع مواد مورد استفاده در تولید آن تقسیم بندی می شود.در زمان خرید پرچم حتماً به قابل شستشو بودن پارچه پرچم و نوع چاپ آن توجه ای ویژه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *