معنی رنگ‌های پرچم ایران

 پرچم ایران از سه نوار افقی مساوی تشکیل شده که جزو اصلی پرچم ایران می‌باشد. پرچم ایران از سه رنگ اصلی سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است. منشا و سرچشمه این سه رنگ از کجا گرفته شده و نشان دهنده چه نکته‌ای می‌باشد؟ آیا طراحان پرچم ایران این رنگ‌ها را به دلیل خاص انتخاب کرده‌اند! در ادامه این مقاله به معنی رنگ‌های پرچم ایران می‌پردازیم. همراه ما باشید تا با هم بیشتر و عمیق‌تر به پرچم کشورمون ایران بپردازیم.پرشین پرچم بعنوان تولید کننده پرچم در کشور فعال بوده که محصولات متنوع پرچم را عرضه می‌نمائید.

مرکز تماس پرشین پرچم

رنگ سبز

رنگ سبز پرچم ایران، نشات گرفته شده از آبادانی و منعکس کننده آرمان‌های ملت بزرگ ایران برای داشتن کشوری آباد و توسعه یافته است. همچنین این رنگ نشانه دین مبین اسلام که دین ۹۹% مردم ایران است، می‌باشد. رنگ سبز به کار رفته در پرچم ایران نشانه‌ای مهم در راه و آرمان‌های کشور عزیرمون ایران هستش.

رنگ سفید

رنگ سفید پرچم، بیانگر صلح طلبی ملت بزرگ ایران است. ملت مسلمان ایران تحت تاثیر تعلیمات دین مبین اسلام، صلح و آرامش را برای تمام همنوعان خود می‌خواهند.البته این رنگ و این نماد نباید به معنی زیر بار ظلم رفتن تعبیر گردد. از این رنگ می‌توان به نمادی برای صلح طلبی در عین قدرت اشاره کرد.

رنگ قرمز

رنگ قرمز در پرچم ایران، نشانه صلابت و پایداری ملت مسلمان ایران در برابر تجاوزکاران و ستمکاران است. ملت مسلمان ایران همچنانکه در عمل نیز نشان داده است در دفاع از حقوق مرز و بوم و اعتقادات خویش تا پای جان می‌ایستد.

پرچم رومیزی

معنی و مفهموم کلمه الله پرچم

کلمه الله در وسط پرچم و شعار الله اکبر منعکس کننده هویت و آرمان‌های ملت ایران است که در سایه این نام‌های مقدس و دین مبین اسلام تجلی می‌یابد. تعداد الله اکبر اطراف نقشه ایران نیز ۲۲ عدد به نشانه پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن است. 

اولین پرچم سه رنگ ایران

در سال ۱۳۳۴ شمسی نخستین پرچم سامان‌یافته ایران پس از مشروطه با ذکر شکل، رنگ و اندازه دوخته شد. در این پرچم سه رنگ سبز در بالا، سفید در وسط و سرخ در پایین قرار داشت و در قسمت سفید نقش شیر و خورشید با رنگ قهوه‌ای نگاشته شده بود. شیر در کف دست چپ شمشیری داشت، سرش به سمت راست و دم آن بالا بود. خورشید نیز چشم و ابرو داشته و در پیرامون آن پرتوهایی قرار گرفته بوده است.

پرچم اهتزاز عمودی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *