شگفتی های پرچم کشورها

حقایقی عجیب در مورد برخی از پرچم کشورها وجود دارد. پرچم هر منطقه کشور و هر مجموعه ای دارای قوانین و مقرراتی خاص می باشد. باید دید که استفاده از این پرچم ها چه تفاوتی با سایر وقت ها دارد. سلسله تصمیماتی و یا موارد کاربرد در برخی پرچم ها سبب شده که این اتفاقات عجیب رخ دهد. مثلاً گاهی قوانین یک پرچم باعث حیرت و تعجب در تمامی افراد شود.البته این موضوع به نقش یک کشور در مناسبات بین المللی باز میگردد.شگفتی هایی پرچم کشورها را در این مقاله برای شما بازگو می کنیم.

شگفتی هایی پرچم کشورها | پرچم کشورها

پرچم یک هویت ملی و یک نشانه مهم در معرفی یک کشور به ملل دیگر می باشد. پرچم جزئی از اولین معیارها در تاسیس یک کشور و یا یک حکومت در طول تاریخ بوده است. پرچم ها همواره دارای بار و وزن معنایی خاصی می باشند زیرا که اولین معیار شناخت یک کشور پرچم آن کشور می باشد. در ادامه این مقاله به اتفاقات عجیب در مورد پرچم برخی از کشورها می پردازیم.برای مشاهده پرچم کشورها از اینجا اقدام نمائید.

شگفتی هایی پرچم کشورها| پرچم فیلیپین

پرچم فیلیپین دارای دو رنگ اصلی آبی و قرمز و در هر صورتی که نصب شود صحیح است. اما نکته جالب این است که نصب پرچم به هر صورتی که باشد دارای بار معنایی خاصی می باشد. اگر رنگ آبی پرچم بالا باشد یعنی کشور در حالت عادی می باشد. وقتی رنگ قرمز بالای پرچم قرار می گیرد معنی آن این است که کشور در حالت جنگی می باشد.

پرچم ایالات متحده آمریکا

پرچم ایالات متحده آمریکا معروف ترین و مشهور ترین پرچم در بین کشور های دنیا می باشد. پرچم این کشور که نمادی از وسعت و اتحاد در بین بخش های مختلف می باشد دارای بار معنایی بسیار عمیق می باشد. پرچم این کشور معمولاً و در همه حال نباید در اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. البته بخش تبلیغاتی با بخش تجاری متفاوت می باشد.آتش زدن پرچم آمریکا دارای هیچ گونه جرمی نمی باشد. بنیانگذاران آمریکا این قانون را برای آزادی بیان و اختلاف عقیده تصویب کرده بودند.

پرچم دانمارک

پرچم دانمارک یکی از قدیمی ترین پرجم در بین پرچم کشورها می باشد. معمولاً بیشترین تضاد در بین کشورهای مختلف با آتش زدن پرچم کشور طرف متفابل انجام می گیرد. اما قانون این عمل را در دانمارک نهی و انجام آن را غیر قانونی می داند. شما در دانمارک اجازه آتش زدن پرچم کشوری را ندارید اما فقط می توانید پرچم دانمارک را آتش بزنید.

پرچم موزامبیک

پرچم کشور موزامبیک تنها پرچم در بین کشورهای جهان می باشد که  بر روی آن یک سلاح قرار داده شده است.سلاح که در پرچم این کشور استفاده شده یک مسلسل از نوع کلاشینکف می باشد.معمولاً استفاده از نماد یک اسلحه در پرچم نشان از یک حکومت مستبد نظامی دارد.

پرچم پرتغال

پرچم پرتغال تنها پرچم در بین کشورهای مختلف می باشد که در آن از یک نماد علمی استفاده شده است. در پرچم پرتغال از یک کره فلزی مشبک استفاده شده است. این نماد یادآور مکتشفان و دریانوردان بوده که برای اکتشاف سرزمین های جدید از این وسیله استفاده می کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *