پرچم کشورهای اسکاندیناوی

منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا و در نزدیکی قطب شمال واقع شده است.کشورهای منطقه اسکاندیناوی شامل سوئد، نروژ، دانمارک و قسمتی از فنلاند می‌باشد.این منطقه که به شبه جزیره اسکاندیناوی شناخته می‌شود از سه طرف توسط آب‌های آزاد احاطه شده است. رشته کوه‌های اسکاندیناوی مرز میان این کشورها می‌باشد. نژاد و پیشینه مردم این سرزمین به وایکینگ‌ها باز می‌گردد.زبان مردم این سه کشور بسیار بهم نزدیک می‌باشند و از خانواده زبان‌های هندواروپایی هستند.در این مقاله پرشین پرچم قصد داریم پرچم کشورهای اسکاندیناوی را مورد بررسی قرار دهیم.

پرچم کشورهای اسکاندیناوی

سرگذشت پرچم کشورهای اسکاندیناوی

پرچم به عنوان نمادی هویتی و ملی در هر منطقه‌ای شناخته می‌شود. مردمان اسکاندیناوی که وایکینگ بودند بدلیل هجوم گسترده به اروپا بیشترین استفاده را از پرچم می‌کردند.حکومت و مردم تازه مسیحی شده این منطقه با الهام از صلیب، پرچم‌های خود را طراحی کردند. زمینه و اساس طراحی پرچم کشورها این منطقه از پرچم دانمارک می‌باشد.آنها به دلیل اعتقادات خود به صلیب، بیشترین قدرت را در جنگ‌ها برای حفظ صلیب و پرچم به کار می‌بردند.

مرکز تماس پرشین پرچم

پرچم کشور دانمارک

پرچم دانمارک قدیمی‌ترین پرچم جهان که مورد استفاده قرار گرفته است می‌باشد.پرچم کشور دانمارک را نماد طراحی پرچم کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی می‌دانند.طبق افسانه‌های این کشور در مورد پرچم باور دارند اولین پرچم کشور دانمارک از آسمان بر زمین فرود آمد.طبق این افسانه زمانی که دانمارکی‌ها بعد از تصرف بخشی‌ از کشور آلمان به سمت استونی هجوم بردند.اما در این نبرد دانمارکی‌ها در حال شکست خوردن بودند و در این زمان اسقف‌ها به کمک آمدند.اسقف‌ها وقتی به این نتیجه رسیدند که شکست نزدیک است به دور تپه‌ای گرد هم آمدند و دست به دعا برداشتند.در این زمان ابرها کنار رفتند و پارچه سرخ رنگ بزرگی از آسمان به پائین آمد که صلیب سفیدی بر روی آن قرارداشت.این معجره باعث روحیه دانمارکی‌ها و پیروزی بر ارتش استونی شد.

پرچم دانمارک

پرچم کشور سوئد

پرچم کشور سوئد با زمینه آبی رنگ همراه با یک صلیب زرد اسکاندیناوی که به سمت چهار طرف امتداد پیدا کرده است.پرچم کشورهای اسکاندیناوی الهام گرفته از هم بوده و گفته می‌شود که پرچم سوئد از پرچم کشور دانمارک الهام گرفته است.رنگ‌های به کار رفته در پرچم سوئد رنگ پادشاهی سوئد بوده که در سال ۱۲۷۵ حکومت می‌کرده است می‌باشد.بر اساس افسانه‌ها در قرن ۱۲ میلادی، پادشاه سوئد در میدان جنگ با فنلاند، اریک مقدس را با صلیب طلایی در آسمان دید که بر زمین فرود آمد. اریک مقدس این را هدیه را از طرف خداوند به پادشاه سوئد داد و او صلیب زرد رنگ را با الهام از رنگ آسمان به عنوان نماد و پرچم سوئد انتخاب کرد.

پرچم کشور سوئد

پرچم کشور نروژ

پرچم کشور نروژ از قدیمی‌ترین پرچم حکومت‌های پادشاهی در اروپا می‌باشد. این کشور که در سرزمین اصلی واکینگ‌ها در گذشته بوده امروزه یکی از ثروتمند‌ترین کشورها و دارای بالاترین شاخص‌های اجتماعی می‌باشد.پرچم نروژ مانند بقیه کشورها منطقه اسکاندیناوی، الهام گرفته از پرچم دانمارک می‌باشد.پرچم این کشور در سال ۱۸۲۱میلادی به تصویب و به رسمیت شناخته شد.

پرچم کشور نروژ

کشورهای نوردیک

منطقه نوردیک نباید با منطقه اسکاندیناوی اشتباه گرفته شود . وقتی به کشورهای اسکاندیناوی، ایسلند و فنلاند را اضافه کنیم باید از عبارت کشورهای شمالی یا نوردیک استفاده کنیم.در برخی مواقع مشاهده می‌شود که به جای کلمه اسکاندیناوی از کلمه کشورهای شمالی یا نوردیک استفاده می‌شود.در حالی که این منطقه و کشورهای عضو آن کاملاً متفاوت می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *