پرچم کشورها | پرچم هند

پرچم کشورها، پرچم هند یکی از مهم ترین پرچم ها در بین پرچم کشورها می باشد . این کشور یکی از قدرتمند ترین کشورها در بین ۲۰ قدرت برتر جهان می باشد. کشور هند با دارا بودن منابع طبیعی گسترده و قرار گیری در یک منطقه مهم به نقش آن افزوده است. کشور هند با داشتن جمعیت بسیار بالا که در رده دوم پرجمعیت ترین کشور در بین کشورها می باشد.این کشور با بهره گیری از نیروی کار ارزان قیمت خود را به رده های بالا در بین کشور های صنعتی رسانده است. البته این به معنی استفاده مردم هند نمی باشد. بلکه به دلیل وجود نیروی کار فراوان آنها مجبور به انجام کار با دستمزد پائین می باشد. اقلیت مر دمان کشور هند هندو،مسلمان و مسیحی می باشد.کشور هند را می توان یکی از نماد های دین هندو و خواست گاه آن در منطقه دانست.

پرچم کشورها | پرچم آشوکا چاکرا

پرچم هند را در سراسرتا جهان با یک نام دیگری هم می شناسند . آن هم پرچم آشوکا چاکرا می باشد. آشوکا چاکرا نام نمادی است که در وسط پرچم کشور هند قرار گرفته است.نماد پرچم کشور هند یک نمادی باستانی می باشد که توسط ماهاتما گاندی پیشنهاد شد و مورد استفاده قرار گرفت. البته این نماد در پرچم هند در گذشته نیز وجود داشت و توسط ماهاتما گاندی دچار تغییراتی نیز شد.آشوکا چاکرا در واقع از یک چرخ گردون که دارای ۲۴ پروانه می باشد شکل گرفته است. در واقع هر کدام از این پروانه ها و چرخ ها نمادی از باور ها و سنت های در آئین هندو می باشد.این نماد در واقع جایگزین نمادی از چرخ دراما در آئین هندو ها می باشد.نمادی که قبل از استقلال هند استفاده می شود چرخ چارخا بوده است.

نماد چرخ دارما

چرخ دارما چاکرا یکی نمادی بسیار مهم در آئین هندو های می باشد. این چرخ توسط پادشاه قدرتمند هند که در سده های قبل از میلاد به نام پادشاه آشوکا به عنوان نماد عدالت استفاده می شده است. این نماد را می توان یکی از باستانی ترین نماد ها در بین مردمان کشورها دانست.این نماد با انتخاب ماهاتما گاندی بعد از استقلال این کشور از بریتانیا مورد تائید و استفاده قرار گرفت.چرخ دارما به دلیل اینکه نمادی از باور ها در آئین هندو هاست انتخاب شده است. این شاید نشانه ای باشد برای مردم که بیشتر به این موضوع توجه داشته باشد.پیشینه و اصلیت این پادشاه را از دربار هخامنشیان می دانید. جد آشوکا از افراد بومی منطقه هند نبوده است بلکه یک فرد ایرانی بوده است.

باور های چرخ دارما

چرخ دارما دارای ۲۴ چرخ می باشد. هر کدام از این چرخ ها خود به عنوان یک نمادی اخلاقی در بین آئین هندو ها به شمار می آید.عشق، شجاعت، صبر و استقامت از اصلی ترین این نماد ها می باشد. بقیه این نماد ها در آشوکا چاکرا مهربانی، صداقت، خوبی و درست کاری می دانند. ایثار، راستگویی، پرهیزکاری، عدالت، مهربانی، تواضع، همدلی، فتوت از دیگر نماد ها در آئین هندوها می باشد.می توان پرچم هند را به طور کلی یک نماد واضح و اصلی از باورها مذهبی در ریشه های این کشور دانست. برای سفارش پرچم کشورها و یا چاپ پرچم کشور مورد نظر خود کلیک نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *